sunnuntai 7. huhtikuuta 2013

Amsterdam: the land of a thousand bicycles

Heipsan!

Hui, onpas siitä pitkä aika kun viimeksi kirjoitin tänne... Pahoitteluni! Hengissä siis täällä ollaan, ensimmäinen viikko tyttöjen easter holidayta takana (full day work mulle) ja enää 1 viikko jäljellä halleluja! Ihan lupsakasti meni kyllä aika, käytiin uimassa joka päivä ja muutamassa museossa ja sitte järkkäsin playdateja :) Mutta on se kuitenkin melko rankkaa aamu kasista ilta seiskaan hengailla ja keksii tekemistä ni ootan ihan innolla jo ens perjantaita ja sitä että normaali arki alkaa taas.

Mutta joo jorinoista kolmanteen nimittäin meiän AMSTERDAM reissuun!

Elikkäs bussi lähti Victoria coach stationilta klo 10 aamulla kohti kaakkois-rannikkoa (Dover), jossa lautalta mentiin meren ylitse Ranskaan. Sieltä bussi matkoi Ranskan ja Belgian läpi Amsterdamiin ja yhteensä matkassa kestikin vähän enemmän kuin aluksi piti eli melkeenpä 13h :| Mutta yllättävän nopeasti aika meni, ei ollut yhtään niin paha kuin kuvittelin!! Tai sitten mulla oli vaan niin parasta matkaseuraa :)

Lautalla oli ihan Tallinnan laiva -meininki :D

Minä ja Niina the ikuiset lapset

Kaikki ei kuitenkaan sujunut ihan niinkuin elokuvissa: meiän bussi ei siis mahtunut lauttaan ekaan lauttaan(---> ootettiin satamassa seuraavaa lauttaa 1,5h) ja lopulta saavuttiin perille damiin 3h myöhemmin kuin aluksi piti. Nooh siitä sitten seikkailtiin meiän apartmentille, jossa ei ollutkaan kuin yösija vain kahdelle ihmiselle.. 2 meistä nukku sellasella rikkinäisellä vuodesohvalla ilman peittoa ja lakanoita :|
Aamulla sitten soitettiin äkäinen puhelu että mikäs on homman nimi ja selviskin että meille oltiin annettu kahden hengen huone neljän hengen huoneen sijaan. Hiphei noo meille sitten tuotiin avain uuteen kämppään joka sitten viimeinkin oli sen näköinen mistä oltiin maksettu!! Ei siis ihan great success alku matkalle, mutta sattuuhan näitä :) Oli meillä kuitenkin vielä koko lauantai ja sunnuntai aikaa tutkia Amsterdamia.

Lauantai pyhitettiin shoppailulle ja biletykselle ja sunnuntai oli enemmänkin turistipäivä :) Amsterdam ei vissiinkään ole mikään shoppailuhullujen kaupunki, mutta mulle tarttui kuitenkin mukaan panta, huivi, aurinkolasit, neule ja reppu. Muutkin tytöt löysi ihan kiitettävästi tavaraa :D Sunnuntaina käytiin sitte Anne Frankin museossa, pyörittiin keskustassa muuten vaan ja illalla käytiin kyyläämässä paikallinen hard rock cafe ja tietenkin punaisten lyhtyjen katu! Huh olipahan sekin kokemus :D

Tässä kuvia reissusta sekalaisessa järjestyksessä :)

Pyöriä ja pyöräilijöitä oli joka puolella!!

Kartalla... noot.

Heinekenin tehdas! Käytiin kuitenkin vain gift shopissa ;D

Red light district

Kaunokaiset <3

... ja sitten mörökölli :D

Törmättiin paikalliseen polttariporukkaan. Mitä suomalaisella tulee ekana mieleen kun pitää kirjoittaa jotain suomalaista hollantilaisen selkään? Perkele vissiin. Way to go Inkku...

Kaiken kaikkiaan oli tosi ihana reissu, ja lopulta kaikki sujui tosi hyvin :) Maanantaina oltiin kyllä aika väsyneitä bussissa, ja olikin juttujen taso sen mukaista :D Ei tainnut olla kanssamatkustajilla niin kiva paluumatka kotiin... hih :P

Amsterdamista jäi kaupunkina tosi sympaattinen kuva. Jollain tavalla muistutti vähän Helsinkiä :) Amsterdamin erottaa muista käymistäni paikoista, että siellä oli tooosi paljon pyöräilijöitä, tietenkin että huumeet ovat laillisia ja "coffee"shoppeja oli joka kulmassa ja sitten kanaalit ja house boatit. Seuraavaksi haluaisin ehdottomasti käydä Roomassa tai Berliinissä, mutta täältä Lontoosta käsin en ehkä kuitenkaan kerkiä kummassakaan enää käymään. Joskus myöhemmin Suomesta sitten :)

Nyt alan valmistautumaan nukkumaan menoon että on taas energiaa jakaa tytöille huomenna :)

Öitä kaikki!!

Iina xx

P.S Siinä mun uudet arskat!! Kerrankin löysin mun naamalle sopivat JEE :)