maanantai 12. marraskuuta 2012

Manchester!

Moikkamoi!

Viime viikolla en kirjotellutkaan tänne mitään, kun ei vain oikein ollut fiilistä. Mutta nyt mulla on tässä vähän luppoaikaa, joten aattelin vähän avittaa teille viikonlopun tapahtumia, sillä olin MANCHESTERISSA :)

Elikkäs lähettiin kaverin Idan kanssa perjantai aamulla bussilla kohti Manchesteria ja puuduttava matka venyi noin 6 h pituiseksi.. Perille päästyämme suunnistettiin hostellille, josta oltiin varattu private room kahdelle. Hostelli sijaitsi melko keskustassa niin sieltä pääsi kävellen oikeastaan joka paikkaan :) Hostelli itessään ei ollut mikään erikoinen, hyvä että mahduttiin meiän kamojen kanssa meiän huoneen ovesta sisään, sillä siellä ei ollut oikeen tilaa muulle kun kerrossängylle :D No mutta mitä muuta sitä olisi voinu odottaa, kun huone oli suht halpa yhdeltä yöltä...

Tässä siis meiän ruhtinaallinen huone ja Ida the kauna mököttämässä sängyllä :D

Perjantaina ei tehty mitään erikoista, käytiin vähän shoppaamassa ja syömässä kiinalaisessa (NAM). Illalla mentiin testaamaan paikallista yöelämää ja mun googlettelujen perusteella päädyttiin sellaiseen night clubiin kun Sankey's joka ei ollut oikein meiän makuun :D Paikka oli sellanen pikkunen luola, ja musiikki kauheeta "gangstashit jumputusta".. Taidettiin olla pikkusen eksyneen näkösiä siellä, ja vaihettiinki sitten nightclubia toiseen mikä oli ihan hyvä :) Kyllä tuli taas vähän makarenaa vedettyä tanssilattialla, heh ;D

Muutaman tunnin yöunien jälkeen herättiin 'pirtsakkana' uuteen päivään ja päätettiin lähteä kattelemaan minkälainen on Manchester Unitedin stadion Old Traffordissa. Matka suju kätevästi yhdellä bussilla Manchesterin keskustasta stadionille, ja siellä sitten päätettiin maksaa museum+tour lipusta. Hihuli hei kyllä kalpeni Finnair stadion ManUn stadikan rinnalla - mahtuuhan sinne noin 70 000 ihmistä.

Edessä näkyvä harmaa tukkanen ihana britti papparainen johdatti meitä tourin ajan. Se tiesi kyllä niiku kaikesta kaiken, kysy sitä mitä vaan manU:n liittyen!

Kierros kesti noin tunnin verran, ja käytiin stadikka läpi ihan pelaajien pukkareita myöten! Oli todellakin rahansa väärti kokemus :) Sitten vielä vähän kierreltiin ManU -museossa ja jättimäisessa fanikaupassa, josta löytyi valehtelematta kaikkea Manu-logolla varustettua vauvojen vaatteista, kahvimukeihin, kalsareihin ja avaimenperiin. Itelleniki tarttui mukaan yksi juttu, mitä en paljasta sillä annan sen iskälle tuliaisiks joskus. Että terkkuja vaan ISKÄ, terveisin ihana tyttäresi ;D

The one and only - David Beckham <3

Tota joo, ihanko mun muka pitäis kyykistyä mahtuukseni kuvaan.. ja pituutta oli tosiaan se 160cm sulka päässä :D

Stadionilta sitten valuttiin takaisin keskustaan ja käytiin taas vähän shoppailemassa. Reissun saldo mulla oli legginsit, kengät, paita, neule ja sellanen shortsiasu (playsuit) ja kaikki ostin Primarkista, paitsi neuleen löysin paikalliselta kirpparilta, johon eksyttiin sunnuntaina.
Aika meni taas kerran niin hirmu nopeesti, että ei oikein muuta mullistavaa viikonlopun aikana keretty tehdä kun käydä tosiaan tuolla stadionilla. Kuhan vaan käppäiltiin ja ihmeteltiin Manchesterin menoa :)
Lauantai-iltana biletys ei oikein innostanut kun palattiin hostellille niin myöhään niin päädyttiin nukkumaan suhteellisen aikasin, että jaksettais herätä kirpparille sunnuntaina (kirppis vei voiton) :D

Kirpparin löytäminen ei ollutkaan ihan great success ja päädyttiin juoksentelemaan keskelle metsää ja ties minne :D Oikein kaksi turistia taas ollut matkassa... Löydettiin kuitenkin lopulta kirppis ja mä tosiaan löysin sieltä neuleen ja Ida leggarit - ei ollut siis turha reissu;) Kirppikseltä sitten palloiltiin takas hostellille hakemaan kamat ja tarkotuksena oli lähteä klo 15.00 bussilla kohti Lontoota, mutta eipäs me mahduttukkaan siihen bussiin vaan seuraava bussi, jossa oli vapaata tilaa lähti kello 18.00 mikä tarkoitti että oltaisiin Lontoossa noin ennen puolta yötä. No ei siinä auttanut itku markkinoilla vaan jouduttiin tyytyä kohtaloomme ja odotella bussia noin 4h.. hupsista. Päätettiin sitten mennä pubiin istuskelemaan ja kattomaan fudista, mikä osoittautukin ihan mukavaksi ratkaisuksi. No kaikesta oppii, ja siis seuraavalla reissulla varakaamme bussliput takaisin kotiin AJOISSA:D

Kaiken kaikkiaan oli tosi ihana viikonloppu!! <3 Enpä olis voinu kuvitella tekeväni tota reissua kenenkään muun kanssa kun Idan kanssa :) Nyt sitä kyllä on aika väsynyt kun 3 päivää on koko ajan ollut menossa johonkin.
Manchester osottautui mun mielestä yllättävän pieneksi mutta sympaattiseksi kaupungiksi. Kaikki kaupat ja nightclubit sijaitsi muutamalla pääkadulla lyhyen kävelymatkan päässä toisistaan. Yksi juttu mikä pisti silmään oli se, että siellä näkyi kaduilla britti nuorisoa!! Täällä Lontoossa ei oikein näy nuoria (15-20v.) missään, mutta siellä niitä oli joka puolella. Tuli kyllä taas sellanen olo välillä, että huhhuijjaa miten joidenkin vanhemmat päästää lapsensa ulos sen näkösenä mitä ne jotkut teinitytöt oli.. Valehtelematta noin puolilla nuorista tytöistä oli vähintään 2 tekoripset päällekkäin ja muutenkin ihan älyttömästi meikkiä. Siellä tosiaan näki niitä 'perinteisiä brittipissiksiä', joita ei mun mielestä kauheesti Lontoossa näy.
Toisaalta en taas voinut olla ihastelematta brittien tapaa pukeutua niiiin rohkeasti. Täällä ei paljoa mustiin pukeuduta toisinkun Suomessa!

Nyt mulla alkaa maha niin kurnimaan, että pakko mennä tekemään RUOKAA. Tää viikko onkin mulla vähän speciaali, kun perjantaina nyt sitten viimein muutetaan Harley Streetille ihan keskustan tuntumaan. Mulla on vähän sekavat fiilikset tosta muutosta, mutta pääosin oon innoissani. Tavallaan alkaa ihan uusi jakso täällä Lontoossa, kun kaikki rutiinit menee uusiksi ja ympäristö muuttuu :) Ja sitten keskiviikkona menen ihan sokkona sellaseen hiusmalli hommeliin, missä mulla leikataan ja värjätään tukka ILMAISEKSI. Saas nähä mitä siitäkin tulee :D

Ihanaa viikkoa kaikille!

Iina xx

1. Tsaukkelis Tytskä! Kuules, pieni korjaus - Finnair Stadion on nykyään Sonera Stadium. Voin kertoa, että kun Old Trafford on täynnä jengiä, niin tunnelma on huikea..siinä stadikan lähellä on muuten(ainakin ollut) pieni ManU-Pub joka on aina pelipäivänä täynnä tosifaneja jo kolme tuntia ennen pelin alkua...no porukka ottaa vauhtia peliin.. voi hyvin ja ole reipas!! T Izkä

2. Moikka! Sulle löytyy haaste mun blogista :).